בלונים ושוקולד | השכרת משחקים לאירועים

איך לארגן יום הולדת לבד בקלי קלות או מסיבת יום הולדת בנושא חופש וים

לפני כשבוע חגגנו יום הולדת 5 לנעם. כרגיל מסיבות יום הולדת מתקיימות אצלנו ב-“וחצי”, כיוון שהבנים נולדו באביב וזו התקופה שבה אנחנו הכי עמוסים, וגם בגלל שאני תמיד אוהבת לנסות דברים חדשים וזה לוקח קצת זמן. אבל אחר כך לפחות אנחנו מפצים בגדול, וגם ההכנות כיפיות.

כיוון שנעם אוהב מאוד דגים, וכבר היה סוף הקיץ, החלטנו ללכת על קונספט של חופש וים.

בשנה שעברה חגגנו יום הולדת בנושא תחבורה שהיה הצלחה מדהימה והפעם החלטתי לחזור על אותו “שטנץ” – ליצור משחקייה זורמת שתעשה את העבודה בשבילי.

הרעיון הוא כזה: אני גרועה בלהפעיל ילדים. אז מה שאני עושה, אני בוחרת קונספט עם ילד יום ההולדת, ויוצרת משחקיה שבנויה מהרבה פינות שהוא מאוד יאהב ושגם יגרו את יצר הסקרנות והדמיון של הילדים. אני מנסה שהמשחקייה תהיה מעניינת לילדים בעלי נטיות שונות כמו: יצירה, משחקי דמיון, אקשן, כדי שכל ילד או ילדה שיגיעו ימצאו משהו שיעניין אותם. ועל מנת לדאוג שהילדים לא ימצו מהר מידי, אני לא שולפת את כל השפנים שהכנתי על ההתחלה, אלא “מטפטפת” אותם תוך כדי המסיבה בכל פעם שאני מרגישה שהגיע הזמן להוסיף עוד עניין.

אז ככה, את הגינה קישטנו במוביילים שנעם ואני ייצרנו מחרוזים וצדפים. תלינו רשת דייגים שקיבלתי מדייג בנמל יפו ועליה תלינו צדפים וכוכב ים. תלינו בלונים ודגלונים בצבעים של ים כחול-ירוק-לבן-צהוב, הגינה נראתה מאוד צבעונית ושמחה:

מסיבת יום הולדת של סוף הקיץ בנושא חופש וים

 

הפינות במשחקיה:

כן ציור שקוף עם צבעי גואש, מכחולים, סינרים ומגב לניקוי שמשות:

כן ציור שקוף דו צידי עם סינרים וצבעי גואש

 

הם ציירו ממש יפה:

איך לארגן יום הולדת לבד

 

עמדת משחק דגים וחכות:

השכרת משחקים ליום הולדת - דגים וחכות

 

תופסים את הדגים בעזרת חכה עם קרס:

השכרת משחקים לאירועים

 

אוהל “בתוך הים” שיצרנו מווילונות רשת שמצאתי באיקאה ב-40 ש”ח, קישטנו אותו בבלונים שקופים (בועות) ומדוזה שהכנתי מפנס סיני, ובפנים שמתי קופסאות שקופות עם מים וצדפים ויצורי ים מפלסטיק, וגם קופסא עם חול ודליים וכפות:

הנה המדוזה וה-“בועות” מבפנים:

יום הולדת בבית בנושא חופש וים

 

לקח זמן עד שהבינו מה עושים עם זה, אבל אחר כך נתפסו. מה שאני אוהבת בתמונה הזו שיש כאן שתי ילדות שלא הכירו אחת את השנייה לפני, ופשוט שיחקו ביחד בטבעיות:

יום הולדת בבית בנושא חופש וים

 

במשחק תעלות וסירות, משיטים את הסירות בעזרת השפריצרים:

השכרת משחקים לאירועים - תעלות וסירות

 

שולחן יצירה של מכתב בבקבוק – היו לי המון בקבוקי בירה קטנים מפלסטיק, וזו הייתה הזדמנות לעשות עם זה משהו. הילדים כתבו או ציירו מכתב על קלף, ושפכו לתוך הבקבוק חול, נצנצים וצדפים בעזרת משפך, אח”כ גלגלו את המכתב ותחבו לתוך הבקבוק וסגרו עם הפקק. זו הפינה היחידה שהיה צריך בה “מבוגר אחראי”, שיעזור לילדים. במקרה זה גייסתי את אחותי. מסתבר ששולחן יצירה במשחקיה זורמת זה רעיון טוב. כשהילדים הגיעו, היה להם הכי קל לגשת קודם כל לשם:

יום הולדת בבית - ילדים כותבים מכתב בבקבוק

 

וכך זה נראה מוכן:

יום הולדת בבית - יצירה של מכתב בבקבוק

 

עמדות צילום של בת ים ודולפין – לא העמדתי צלם ליד, לפעמים צילמתי אני ולפעמים ההורים:

עמדות צילום להשכרה לימי הולדת

 

בית קפה – הכנתי מדפים עם עוגות ופיצה מעץ וקופה ושולחן עם כלים ותפריטים. אני חשבתי שזה רעיון טוב, אבל זה לא ממש תפס:

פינת בית קפה ביום הולדת ים וחופש

 

בתוך הבית היה לנו מטוס, הכנו אותו כי נעם אוהב מטוסים, השלדה שלו עשויה מצינורות פלסטיק, ואותה מכסים בבד הלבן, מחברים את השרוול מאחורה ומקדימה יש עמדת קוק פיט. זה החלק האחורי, הנחתי ליד גם מזוודות עם דרכונים, כרטיס עליה למטוס ומכסי עיניים שמקבלים במטוס:

חלק אחורי של מטוס ושרוול עלייה למטוס

 

וזה הקוק פיט, שעשינו ממעמד לוח עץ עם שעונים וכפתורים שהיו לנו בבית אשר הצמדנו אליו, הנחתי ליד גם מכשירי ווקי טוקי. הילדים זחלו מהשרוול דרך המטוס עד לקוק פיט ושם “נתקעו” להרבה זמן. טוב, אצל הבנים זו הייתה ממש אטרקציה. היו כאלה שישבו רוב הזמן בקוק פיט ושיחקו מדהים.

טייסים בקוק פיט במטוס לילדים

 

אחרי 45 דקות בערך הפעלנו את מתקני המים. מזרקה ניידת (בצד שמאל בתמונה):

משחקי מים ליום הולדת - מזרקה ניידת ומשחק קליעה למטרה עם דלי נשפך

 

ומשחק על החיים ועל המוות. מתה על החיוך הזה… :

משחקי מים ליום הולדת - קליעה למטרה ודלי שנשפך

 

אחרי חצי שעה של משחקי מים לילדים, קראתי להם לשולחן היצירה כדי להכין חלון צוללת מצלחות חד פעמיות, ומדבקות של דגים ויצורי ים. בתוך הבית סידרנו מראש שני שולחנות גדולים למטרה זו. את האביזרים ליצירה הוצאתי רק לפני שקראתי לילדים כדי שלא ייגשו לשם קודם, וכך יצרתי עוד נקודת עניין. בהתחלה קראתי רק לילדים שהיו באותו רגע לידי ולאט, לאט הגיעו גם יתר הילדים. ככה הייתי צריכה להתמודד עם פחות ילדים בו זמנית וגם לא הצקתי לילדים שהיו באמצע משחק. בסופו של דבר וידאתי שכל מי שמעוניין עשה יצירה.

איך לארגן יום הולדת בבית

בהתחלה הם קישטו את הצלחת הכחולה עם מדבקות של דגים וטושים – כמו ים. אחר כך קיבלו את הצלחת הלבנה, שעליה הדבקתי מראש חלון מגיליון מפל שקוף. הילדים הדביקו עליו מדבקות עגולות כסופות, כמו ברגים של חלון צוללת, ומי שסיים ניגש אלי עם שתי הצלחות, ואני הדבקתי אותן בעזרת דבק חם. וזו התוצאה:

יצירה לילדים ביום הולדת חופש וים, חלון צוללת מצלחות חד פעמיות

 

ואחרי שסיימנו, קראתי לילדים למשחק חלוקת הפתעות – ברווזים בבריכה. מילאנו שתי גיגיות גדולות במים. שמנו בכל אחת ברווזים, שהיו ממוספרים מלמטה. הילדים היו צריכים לתפוס ברווז אחד בעזרת רשת ולהביא לי אותו. אצלי היו שקיות ממוספרות, וכל ילד קיבל הפתעה לפי המספר שהיה על הברווז. הילדים מאוד נהנו ועשינו כמה סבבים.

יום הולדת בבית - הילדים תופסים ברווז ברשת ולפי המספר בתחתית הברווז מקבלים הפתעה

 

ואז, קצת באיחור, טקס יום ההולדת, עם עוגה בסגנון שונית אלמוגים:

טקס יום הולדת ועוגה - יום הולדת בתוך הים

 

הנה לוח הזמנים של המסיבה:

10:00 רבע שעה של התכנסות וביישנות.

10:15 משחק ויצירה במשחקיה זורמת

10:30 הוצאת כיבוד

10:45 מתקני מים ושלוקים

11:15 יצירה

11:40 משחק הפתעות

11:50 טקס יום הולדת ועוגה (ב-5 דקות איחור:)

היה ממש כיף וקל!

מקווה שנתתי לכם השראה וביטחון בכך שגם אתם תוכלו לארגן בעצמכם יום הולדת!
מוזמנים לקבל עוד רעיונות לפעילויות מדליקות בקטגורית הבלוג הפעלה עצמית ליום הולדת.
אם אתם מעוניינים לארגן את האירוע סביב קונספט מסוים, בקרו גם בקטגורית הבלוג רעיונות ליום הולדת.

דילוג לתוכן